Для того щоб сформувати чітке розуміння змісту інституту запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, необхідно з’ясувати сутність ключового терміну – конфлікт інтересів.
У головному управлінні юстиції Волині звертають увагу, що чинний Закон України «Про запобігання корупції» виділив два його види:
Приватний інтерес у сфері службових повноважень перетворюється на правопорушення, пов'язане з корупцією, лише тоді, коли про нього не заявили належним чином або особа вчинила певні дії під впливом цього приватного інтересу.
Відповідно до частини першої статті 28 Закону України «Про запобігання корупції» особи, на яких поширюються вимоги законодавства щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, зобов'язані:
Акцентують увагу на тому, що адміністративна відповідальність згідно із чинним законодавством передбачили виключно в разі наявності реального, а не потенційного конфлікту інтересів. Адміністративним правопорушенням визнають коли особа не повідомила у встановленому законом випадку та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів.
Важлива особливість антикорупційного законодавства полягає у тому, що за загальним правилом звільнення особи з роботи (посади) у зв'язку з притягненням до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з корупцією, є обов'язковим лише у разі позбавлення її права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю за рішенням суду.
Винятки з цього правила містять спеціальні закони, що регулюють правовий статус окремих категорій публічних службовців. До того ж, в разі порушення вимог щодо повідомлення та врегулювання конфлікту інтересів можливо застосувати дисциплінарну відповідальність.
Чинне законодавство передбачає активну модель поведінки посадових осіб щодо виявлення та врегулювання конфліктів їх приватних інтересів з публічними, якої потрібно безумовно дотримуватись задля збереження хорошого авторитету органу та своєї репутації.
Читайте також: Маневичанам розповіли, як отримати податкову знижку на освіту дитини.