Як зареєструвати статут територіальної громади

15 Травня 2020, 10:53
1030

Територіальні громади в порядку, встановленому законом, можуть об’єднуватись в одну сільську, селищну, міську територіальну громаду, утворювати єдині органи місцевого самоврядування та обирати відповідно сільського, селищного, міського голову.

Законом України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» передбачено, що об’єднана територіальна громада, адміністративним центром якої визначено місто, є міською територіальною громадою, центром якої визначено селище – селищною, центром якої визначено село – сільською. Про це повідомляє Ольга Семенюк

З метою врахування історичних, національно-культурних, соціально-економічних та інших особливостей здійснення місцевого самоврядування представницький орган місцевого самоврядування на основі Конституції України та в межах цього Закону може прийняти статут територіальної громади села, селища, міста.

Варто знати, що реєстрація статутів територіальних громад сіл, селищ, міст (крім м. Києва), в тому числі, статутів об’єднаних територіальних громад, утворених згідно із Законом України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» здійснюється відповідними територіальними органами Міністерства юстиції України, а статуту територіальної громади м. Києва — Міністерством юстиції України за заявою встановленого зразка.

Умови та порядок державної реєстрації статутів територіальних громад сіл, селищ, міст, перелік документів, які подаються, визначені у Положенні про державну реєстрацію статутів територіальних громад.

Крім того, територіальні громади мають можливість подавати документи для реєстрації статуту, отримання дубліката свідоцтва про державну реєстрацію статуту територіальної громади через центри надання адміністративних послуг або шляхом подання їх до відповідних територіальних органів Міністерства юстиції України.

Орган, що здійснює реєстрацію статуту, не пізніше наступного робочого дня після прийняття рішення про відмову в реєстрації статуту надсилає таке рішення до центру надання адміністративних послуг, що здійснював прийняття відповідних документів, для видачі його заявникові або безпосередньо заявника. При цьому територіальні громади звільнені від плати за ці адміністративні послуги.

Пунктом 2 Положення про державну реєстрацію статутів територіальних громад передбачено, що для реєстрації статуту разом із заявою встановленого зразка подаються:

  • статут територіальної громади села, селища, міста у двох примірниках та на електронних носіях (сторінки статуту прошиваються і пронумеровуються, статут завіряється на звороті останньої сторінки підписом сільського, селищного, міського голови і скріплюється печаткою представницького органу місцевого самоврядування);
  • копія рішення представницького органу місцевого самоврядування про затвердження статуту, оформлена відповідно до законодавства;
  • витяг з протоколу пленарного засідання представницького органу місцевого самоврядування щодо затвердження статуту.

Також додатково інформують, що чинним законодавством України не врегульовано питання щодо державної реєстрації територіальної громади села, селища, міста як юридичної особи.

Тож, пропонують скористатися інформацією, а нижче зазначають куди необхідно звертатися:

Реєстрація статутів територіальних громад сіл, селищ, міст Волинської області здійснюється відділом державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань у Волинській області Управління державної реєстрації Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів), що знаходиться за адресою: 43000, вул. Володимирська, 1, м. Луцьк, Волинська область. 

Коментар
28/03/2024 Четвер
28.03.2024
27.03.2024
20:39