Керівник освітян Локачинщини розповів про особливості навчального процесу в умовах карантину

14 Червня 2020, 11:34
Олексій Комар 1409
Олексій Комар

Пандемія коронавірусної інфекції внесла певні корективи у наше повсякдення.

Масковий режим, дезінфекція і сувора особиста гігієна, дотримання дистанції в громадських місцях – краянам за ці понад два місяці довелось призвичаїтись до нових умов життя. Вплинули запровадженні Кабміном обмежувальні заходи й на роботу усіх без винятку державних установ та організацій.

Серед тих, кому довелось фактично повністю переорієнтувати свою діяльність – школи, адже там уникнути великих скупчень людей просто неможливо. З оголошенням в країні загального карантину усі навчальні заклади закрито. Їх дирекція та педагоги відвідували рідко і тільки за крайньої потреби. Навчання ж проводилося дистанційно.

Про особливості нового навчального процесу, ефективність заочного оцінювання, карантинні останні дзвоники тощо говоримо із завідувачем сектору освіти райдержадміністрації Олексієм Комаром.

Олексій Сергійович відразу дає власну оцінку роботи педагогічних закладів в умовах карантину. Каже, заочне навчання є менш ефективним, проте це чи не єдиний вихід із ситуації.

«Педагоги, перебуваючи вдома, щоденно комунікували телефоном із учнями, а завданнями із різних предметів скидали їм електронною поштою, або через Вайбер (кому як зручніше). Відповіді, як мені розповідали деякі педагоги з Локач, Козлова та П’ятикор, надходили протягом усього дня, бувало і до опівночі. Тож вчитель мав завжди бути в мережі. До такої форми роботи краяни швидко призвичаїлись, хоча не усім це подобалося. Великою мірою результативність такого навчання залежала й від батьків, а точніше їхнього бажання допомагати своїм дітям розібратись в новому матеріалі. Особливо це стосується рідних школярів молодшої та середньої ланки. На жаль, із проблемами стикалися ті учні, у яких вдома немає Інтернету чи він надто повільний», – говорить співрозмовник.

Імпонує Олексію Сергійовичу ідея щодо запровадження телеуроків в рамках Всеукраїнської школи онлайн. Завідувач сектору освіти зізнається, що і сам неодноразово із цікавістю дивився, як провідні педагоги з різних куточків країни подають навчальний матеріал. Чув схвальні відгуки про такий креативний підхід до навчання й від освітян району. Власне, наші вчителі постійно закликали своїх учнів черпати додаткові знання з онлайн занять.

Державні підсумкові атестації у четвертому та дев’ятому класах було скасовано. У школах дистанційно проводилися підсумкові контрольні роботи, що і стало завершальним етапом поточного навчального року.

«Щодо системи оцінювання знань, то навряд чи її можна назвати справедливою. Діти виконували вдома усі завдання, а у вчителів, зі зрозумілих причин, не було можливості усе це контролювати, як раніше в класах. Якими підказками вони при цьому користувалися, хто із батьків допомагав, скажімо, писати твори чи розв’язувати математичні задачі, особливо до уваги не бралося. В пріоритеті були здоров’я і безпека підростаючого покоління, тож діти мали різні поблажки, багато на що ми просто закривали очі», – каже завідувач сектору освіти.

Звичних останніх дзвінків, випускних вечорів, пришкільних таборів цьогоріч не було, адже профільне міністерство рекомендувало скасувати всі масові заходи із залученням дітей. Зі слів Олексія Комара, свідоцтва про здобуття базової середньої чи повної освіти випускникам вручали згідно із певним графіком, щоб уникнути скупчень. Набір першачків розпочато в травні, документи приймаються тільки дистанційно.

В школярів вже розпочалися літні канікули, а у в педагогів – відпустки. Що ж до нового навчального року, то в керівника освітян району є велике сподівання, що стартуватиме він вже в звичному режимі. Поки ж у школах без особливих змін працюють лише завгоспи та технічні працівники.

Павло КОСТЮЧКО

Фото автора

Коментар
19/04/2024 П'ятниця
19.04.2024
18.04.2024