Чому двоповерхівку в Локачах на кілька днів відключили від газопостачання

17 Липня 2020, 15:59
3066

З такою проблемою нещодавно стикнулись жителі будинку номер 12, що розташований на головній вулиці селища – Миру.

Насправді, не потрібно бути великим фахівцем, щоб помітити, як тут на одній із стін під власною вагою прогнулась газова труба. Трапилось це тому, що металевий гак, який її раніше фіксував ближче до центру, з якихось причин відвалився.

Оцінивши потенційну небезпеку, мешканці двоповерхівки вдарили на сполох. Власниця однієї з квартир Лариса Виговська, не бажаючи далі жити на пороховій бочці, відразу зателефонувала в газову службу. Та на місце події аварійна бригада Локачинської газової дільниці прибула не відразу, а вже після повторного звернення.

Посприяти у розв'язанні цієї проблеми працівники дільниці, здається, і не збиралися, адже, як зауважують жильці, вони не мали з собою ні драбини, ні необхідного інструменту. Людям пояснили, що усунення таких недоліків – не у їхній компетенції. А робитися це, мовляв, має власниками квартир. Закінчилось усе тим, що будинок взагалі відключили від газопостачання. На такий «жест доброї волі» газовики пішли, аби людям безпечніше було здійснювати монтаж деформованої труби.

Подібний розвиток подій ще більше обурив мешканців, адже, як наголошують, завжди вчасно платять за газ і за його транспортування. Тож не розуміють, для чого тоді потрібна в районі газова служба, якщо виправляти аварійні неполадки там користувачів просять своїми силами.

«Як закріпити ту трубу ми поняття маємо, от тільки хто цим займеться? У нашому восьмиквартирному будинку живуть переважно пенсіонери, є ще, до прикладу, ветеран АТО з інвалідністю. Враховуючи потенційну небезпеку, самі за ремонт трубопроводу поки не беремося, тим більше, що луцькі газовики (в диспетчерську телефонував син сусідки) не рекомендували самотужки цього робити», – зауважує ще одна жителька будинку Анна Ривачук.

Як далі жити без голубого вогника – люди не уявляли. Розповідали, що вже кілька днів ні їсти толком зварити, ні помитися. А відновити подачу газу працівники дільниці обіцяли тільки після усунення згаданого дефекту. Не бажаючи більше терпіти цього неподобства, Сергій Сямук, який тут мешкає з дружиною і двома маленькими дітьми, навіть телефонував на урядову гарячу лінію. А коли зрозумів, що бюрократичні питання можуть затягнутись надовго, взяв ініціативу у свої руки. Відтак, заручившись підтримкою сусіда, за кілька годин вони не тільки зафіксували з допомогою арматурних прутів трубу, а й повністю її пофарбували. Вже наступного дня усі тішились благом цивілізації – голубим вогником. За посильну допомогу і слушні поради у розв'язанні цього питання жителі будинку номер 12 дякують голові райдержадміністрації Василю Бакуну.

Добре все, що добре закінчується. От тільки ще потрібно розібратися, чи не перекинули в цій неоднозначній ситуації газовики свої безпосередні обов’язки на плечі звичайних людей? За коментарем наш кореспондент звернувся до майстра Локачинської газової дільниці Володимир-Волинського відділення АТ «Волиньгаз» Юрія Самчука. Невдовзі в редакцію надійшов електронний лист, у якому детально роз’яснено, на яких умовах нині відбувається відповідними службами технічне обслуговування газових мереж загального користування в багатоквартирних будинках.

«Відповідно до Пункту 1 Глави 5 Розділу III «Кодексу газорозподільних систем» (далі Кодекс ГРМ) (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 6 листопада 2015 року за № 1379/27824) та розділу III пункту 3.3 «Правил безпеки систем газопостачання», власник (балансоутримувач та/або орендар (наймач), незалежно від форми власності, відповідає за технічний стан і безпечне користування газопроводами, газовими приладами, димовими та вентиляційними каналами.

Одночасно повідомляємо, що наказом Міненерговугілля від 10.05.2018 року № 250, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 травня 2018 року за № 646/32098, скасовано наказ Державної акціонерної холдингової компанії «Укргаз» від 30 липня 1997 року №35 «Про затвердження Положення про порядок технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання житлових будинків, громадських будівель, підприємств побутового та комунального призначення». Тому з 1.01.2019 року роботи з технічного обслуговування систем газопостачання будуть проводитися на основі укладених договорів із суб’єктом господарювання, який має право на виконання таких робіт відповідно до вимог Кодексу ГРМ (Пункту III глави 5 розділу III).

Враховуючи вищесказане, а також для виконання вимог листа Волинської ОДА № 744/43/2-19 від 01.02.2019 року «Про недопущення надзвичайних подій в системах газопостачання», для безпечного використання газу в побуті та забезпечення належного технічного стану газових мереж житлових будинків, АТ «Волиньгаз» повідомляє про необхідність підписання акту розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін та договору на виконання технічного обслуговування газових мереж загального користування багатоквартирного будинку (на платній основі).

В разі заключення договору з АТ «Волиньгаз», буде складений графік, згідно з яким проводитимуться роботи з технічного обслуговування газових мереж загального користування багатоквартирного будинку.

Також інформуємо, що згідно з Правилами безпеки систем газопостачання п. 5.10 власники (балансоутримувачі та/або орендарі (наймачі)) житлових і громадських будинків, підприємств комунального та побутового обслуговування населення повинні:

  • своєчасно перевіряти стан і за потреби проводити ремонт димових і вентиляційних каналів, оголовків димоходів з наданням відповідних актів в газорозподільне підприємство;
  • повідомляти газорозподільне підприємство про необхідність відключення газового обладнання у разі несправності димових і вентиляційних каналів. З переліком організацій, які можуть перевіряти димоходи і вентиляційні канали у Волинській області, можна ознайомитись на сайті».

Павло КОСТЮЧКО

Фото автора

Коментар
28/03/2024 Четвер
28.03.2024
27.03.2024
20:39